Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(1)
Autor
Aleksandrowicz Renata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Czytelnictwo
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Społeczeństwo wiedzy
(1)
Styl życia
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Książki
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 196)
Publikacja składa się z dwóch części: pierwszej – teoretycznej, wprowadzającej w problematykę starości na tle przemian społeczno-kulturowych oraz drugiej – opartej na badaniach empirycznych, dotyczącej zachowań lekturowych ludzi starszych. Część pierwszą rozpoczyna wprowadzenie w problematykę trzeciego wieku opisujące psychospołeczne determinanty starości, konsekwencje starzenia się społeczeństw oraz teorie dotyczące sposobów starzenia się i stylów życia w tym okresie. Część druga oparta jest na badaniach empirycznych przeprowadzonych przez Autorkę wśród słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Ich lekturowe przeżycia, emocje i refleksje tworzą jedyną w swoim rodzaju panoramę czytelniczych doświadczeń, której część, czy choćby okruch, Autorka – oprócz naukowego opisu – starała się w ten sposób zatrzymać w kadrze upływającego czasu.
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Terminologia
2. Przedmiot i cel badań
3. Stan badań
4. Struktura pracy
I. STAROŚĆ WOBEC PRZEMIAN SPOŁECZNYCH I KULTUROWYCH
1. Wprowadzenie w problematykę starzenia się i starości
2. Seniorzy w społeczeństwie wiedzy
2.1. Zagrożenia i ograniczenia seniorów w społeczeństwie wiedzy
2.2. Szanse i możliwości seniorów w społeczeństwie wiedzy
3. Czas wolny seniorów
II. KSIĄŻKA I CZYTANIE W ŻYCIU SŁUCHACZY UNIWERSYTETU TRZECIEGO WIEKU - analiza wyników badań empirycznych
1. Metodologiczne podstawy badań własnych
1.1. Zastosowane metody, organizacja i przebieg badań
1.2. Dobór próby i charakterystyka badanej grupy
2. Życie pozalekturowe, czyli aktywność w czasie wolnym
3. Życie około lekturowe, czyli uczestnictwo w kulturze pisma
3.1. Czytanie prasy
3.2. Użytkowanie nowych technologii
3.2.1. Charakterystyka użytkowników
3.2.2. Charakterystyka nieużytkowników
4. Życie w kręgu książki
4.1. Dostępność książki
4.1.1. Informacja o książkach
4.1.2. Bariery w dostępie do książki
4.1.3. Źródła dostępu do książek
4.1.4. Trudności podczas lektury
4.2. Zasięg oddziaływania książki
4.2.1. Typy aktywności lekturowej przed i na emeryturze
4.2.2. Intensywność czytania
4.2.3. Częstotliwość czytania
4.3. (Bezpośrednie) otoczenie lekturowe
4.3.1. Rozmowy o książkach
4.3.2. Księgozbiory domowe
4.3.3. Biblioteka w życiu seniora
4.4. Pamięć lektury
4.4.1. Sposób identyfikowania i zapamiętywania książek
4.4.2. Zapiski lekturowe
4.4.3. Powroty do lektur dzieciństwa
4.5. Książki chętnie czytane na emeryturze
4.5.1. Kieunki preferencji lekturowych
4.5.2. Najpoczytniejsze typy książek
4.5.3. Najpopularniejsi autorzy i tytuły
5. Typy lektury aktywnych seniorów
5.1. Funkcje lektury
5.2. Seniorzy jako odbiorcy książek - próba typologii
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Indeks tytułów
Indeks osobowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 028 [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej